A partir d’una pràctica realitzada amb el moodle, vam haver d’avaluar activitats
d’un grup d’estudiants a partir d’una rúbrica. Una rúbrica és un conjunt de criteris i estàndards, que solen estar
relacionats amb objectius d’aprenentatges, i que ens permet avaluar una tasca i
estandarditzant alguns aspectes que en un primer moment podrien referir-se a
aspectes més subjectius. Aquesta metodologia d’avaluació ens permet simplificar el procés d’avaluació, alhora que
dona cert criteri de transparència (des del punt de vista de l’estudiant, aquest no té la sensació
de tenir una nota aleatòria).
A continuació us deixo l’exemple de rúbrica que vam realitzar a l’aula:
PREGUNTA
|
INSUFICIENT
|
BÉ
|
EXCEL·LENT
|
1.
A partir de la lectura del
contingut de la página: COMPETENCIAS
BÁSICAS EN LA SOCIEDAD DE LA INFORMACIÓN.LA ALFABETIZACIÓN DIGITAL. ROLES DE
LOS ESTUDIANTES HOY. Destaca les competències que, des del teu punt de vista,
haurien de tenir tant alumnes com professors.
|
L’alumne no ha justificat ni ha entès quines són les
competències de alumnes i professors
|
El contingut és adequat i el raonament adient, ha sabut
cercar les competències
|
El contingut és adequat, el raonament adient i ha
justificat i apronfundit en els motius.
|
2. Després d’haver vist el vídeo “Competències
Digitals”, quines d’aquestes competències consideres que han d’estar
incloses de forma transversal en els programes educatius?
|
L’alumne no ha sabut veure quines són aquestes
competències
|
L’alumne ha citat correctament les competències
|
L’alumne, a més de citar les competències, ha sapigut
analitzar i donar un raonament coherent sobre aquestes
|
3. Segons el nou model social que s’està implementant, quines actituds
hauríem de tenir vers les noves tecnologies?
|
No ha contestat de manera clara i coherent
|
El seu raonament és adient i coherent
|
Ha donat la seva opinió de forma clara, adient,
coherent i justificada
|
4. Elabora un mapa conceptual a partir de l’anàlisi del document: F.
DIGITAL LEARNERS: LA COMPETENCIA DIGITAL DE LOS ESTUDIANTES UNIVERSITARIOS,
on quedin reflectits els principals conceptes.
|
L’alumne no ha sapigut elaborar un mapa conceptual
|
El mapa és clar i senzill però poc elaborat
|
El mapa és clar, senzill, està ben elaborat i ha
sapigut emprar eines novedoses per elaborar-ho
|
5. Dissenya la metodología d’un projecte educatiu per a una escola primària,
on s’incloguin algunes de les activitats proposades en els documents
facilitats.
|
El disseny és incomplet, incoherent o manquen parts
|
El disseny està complet però no és novedós
|
El dissenya està complet, és novedós, coherent i
justificat
|
No hay comentarios:
Publicar un comentario