viernes, 13 de diciembre de 2013

Rúbrica d’avaluació als estudiants


A partir d’una pràctica realitzada amb el moodle, vam haver d’avaluar activitats d’un grup d’estudiants a partir d’una rúbrica. Una rúbrica és un conjunt de criteris i estàndards, que solen estar relacionats amb objectius d’aprenentatges, i que ens permet avaluar una tasca i estandarditzant alguns aspectes que en un primer moment podrien referir-se a aspectes més subjectius. Aquesta metodologia d’avaluació ens permet simplificar el procés d’avaluació, alhora que dona cert criteri de transparència (des del punt de  vista de l’estudiant, aquest no té la sensació de tenir una nota aleatòria).
A continuació us deixo l’exemple de rúbrica que vam realitzar a l’aula:
PREGUNTA
INSUFICIENT
EXCEL·LENT
1.       A partir de la lectura del contingut de la página: COMPETENCIAS BÁSICAS EN LA SOCIEDAD DE LA INFORMACIÓN.LA ALFABETIZACIÓN DIGITAL. ROLES DE LOS ESTUDIANTES HOY. Destaca les competències que, des del teu punt de vista, haurien de tenir tant alumnes com professors.
 
L’alumne no ha justificat ni ha entès quines són les competències de alumnes i professors
 
 
El contingut és adequat i el raonament adient, ha sabut cercar les competències
El contingut és adequat, el raonament adient i ha justificat i apronfundit en els motius.
2.       Després d’haver vist el vídeo “Competències Digitals”, quines d’aquestes competències consideres que han d’estar incloses de forma transversal en els programes educatius?
 
L’alumne no ha sabut veure quines són aquestes competències
L’alumne ha citat correctament les competències
L’alumne, a més de citar les competències, ha sapigut analitzar i donar un raonament coherent sobre aquestes
3.       Segons el nou model social que s’està implementant, quines actituds hauríem de tenir vers les noves tecnologies?
 
No ha contestat de manera clara i coherent
El seu raonament és adient i coherent
Ha donat la seva opinió de forma clara, adient, coherent i justificada
4.       Elabora un mapa conceptual a partir de l’anàlisi del document: F. DIGITAL LEARNERS: LA COMPETENCIA DIGITAL DE LOS ESTUDIANTES UNIVERSITARIOS, on quedin reflectits els principals conceptes.
 
L’alumne no ha sapigut elaborar un mapa conceptual
El mapa és clar i senzill però poc elaborat
El mapa és clar, senzill, està ben elaborat i ha sapigut emprar eines novedoses per elaborar-ho
5.       Dissenya la metodología d’un projecte educatiu per a una escola primària, on s’incloguin algunes de les activitats proposades en els documents facilitats.
 
El disseny és incomplet, incoherent o manquen parts
El disseny està complet però no és novedós
El dissenya està complet, és novedós, coherent i justificat
 

No hay comentarios:

Publicar un comentario