Popularment
els medis audiovisuals ha sigut la TV, la ràdio i el vídeo (la qual cosa
inclou el cinema). Ara però, Internet i altres noves tecnologies permeten que a
partir d’una aplicació de mòbil podem veure una sèrie, la Tv o fins i tot crear
els nostres propis vídeos.
Els mitjans audiovisuals són obres que s’expressen
a través d’imatges i sons, i que com hem pogut veure en els últims anys tenen
grans potencialitats a nivell educatiu.
A l’aula vam fer la gravació d’un petit programa
de ràdio, tot retransmeten la Festa de la UAB. L’experiència va ser molt
enriquidora, ja que no només ens van explicar el funcionament d’una ràdio i els
elements que la composen, sinó que vam poder viure l’experiència directa.
Quan treballava de coordinadora d’un esplai amb
persones amb discapacitat anàvem un cop per setmana a gravar un programa de
ràdio. Això em va permetre veure les avantatges de treballar amb la ràdio fora
de l’àmbit formal. El que vaig poder observar és que als nois i noies usuaris/es
els hi motivava molt l’activitat de ràdio i que per tant, treballaven més
(durant la setmana) per tal de poder preparar les entrevistes, les cançons,
contes, etc.
Sovint ens queixem des dels diferents centres i
entitats socials, de no disposar de recursos per tal de treballar amb els
col·lectius corresponents. Considero que s’han de cercar activitats motivadors
i ara, donat el moment econòmic, d’un baix cost, i que per això cal que els
diferents professionals que ens dediquem a l’educació siguem originals i
aprofitem els recursos que tenim al nostre entorn proper. La ràdio és un mitjà
audiovisual fàcil d’utilitzar (ja sigui accedint a la ràdio local dels
diferents municipis, utilitzar les ràdios portàtils de les escoles, etc.) i que
dona un gran ventall de possibilitats alhora de treballar amb infants, joves i
altres col·lectius.
Una experiència molt enriquidora és la realitzada a
l’Argentina en un hospital psiquiàtric. Us deixo el link del vídeo –
documental. Molt recomanable.
No hay comentarios:
Publicar un comentario